سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اتفاقات یک زندگی
این وبلاگ اولین تجربه من است. 
قالب وبلاگ

یکی از تفریحات لذت بخش برای من درست کردن زیورآلات هست. واقعأ این کار رو دوست دارم.
این کار هم مثل هر کار دیگه ای نیاز به پشتکار و آزمون و خطا داره و هرچی بیشتر زیورآلات درست کنی هم دستت راه میفته و هم ایده های بهتری به ذهنت میاد.
قبلأ امکانات و تجهیزات درست کردن زیورآلات ارزونتر بود و منم خیلی راحت و بی پروا درست میکردم اما الان گرونتر شده و منم تو درست کردن محتاط تر شدم.
ولی به کسایی که زیورآلات استفاده میکنن توصیه میکنم خودشونن درست بکار بشن و با سلیقه خودشون هرچی میخوان درست کنن.
آیا شما هم زیورآلات استفاده میکنید؟ آیا زیورآلات درست میکنید؟
اگر خرازی رو میشناسید که قیمتاش مناسبه به من هم معرفی کنید چه اینترنتی و چه حضوری.


[ پنج شنبه 98/12/29 ] [ 10:0 صبح ] [ مهتاب جلالی ] [ نظرات () ]

من دوسال پیش یه خودروی کارکرده خریدم و بارسال تو اسفند تاریخ انقضاء بیمه قبلی خودرو بود و منم ناچارأ تو اسفند بیمه رو تمدید کردم. کلی هم از نمایندگی‌ های بیمه های مختلف حرف و غر شنیدم که چرا تو اسفند تمدید میکنید و بزارید یه ماه دیگه و اسفند ماه شلوغیه و آخر ساله و از این دست حرفها.
نهایتأ یه نمایندگی بیممه آسیا پیدا کردم که قبول کرد یه مقدار کمی نقد بدم و بقیه اش رو 6 تا چک بدون اضافه شدن هیچ مبلغی. خودشونم اومدن خونمونو ماشین و همونجا بازدید کردن و رفتن و بیمه نامه رو صادر کردن.
امسال هم تو اسفند اومدم بیمه ماشینمو باید تمدید میکردم که یه روز از بیمه ایران زنگ زدن که بیا ما ماشینتو بیمه کنیم. گفتم آخه آسیا چکی قبول کرد و مبلغشم برام مناسب تر بود. گفت ما هم باهاتون راه میایم.
اما جالب بود که بیمه بدنه اشون هر دو شبیه هم بود ولی بیمه ثالث، بیمه ایران گفت سه تا تعهد داره یکی 9 میلیون و یکی 15 میلیون و یکی 36 میلیون اما بیمه آسیا گفت از 9 میلیون داره تا 180 میلیون و نهایتأ با بیمه آسیا تمدید کردم چون بیمه ایران مثل اون نمایندگی بیمه آسیا باهام راه نیومد بابت چک و ... و حی کردم اطلاعات درستی هم از قوانین تصادف و ... نداره.
بخاطر کرونا هم تمدید بیمه رو تلفنی انجام داد و با پیک چک ها رو فرستادم و بیمه نامه رو با پیک دریافت کردم.
بعدشم کاغذ بیمه هارو دو روز گذاشتم تو بالکن که آفتاب بخوره.
شما تو این روزا چجوری کاغذاتونو ضدعفونی میکنید؟

 


[ چهارشنبه 98/12/28 ] [ 10:0 صبح ] [ مهتاب جلالی ] [ نظرات () ]

قبلأ که شرایط اقتصادی بهتر بود و قیمتا هم معقول تر بودن تقریبأ هر دو سال، گوشی موبایلمو عوض میکردم و یه گوشی جدید میخریدم اما الان دیگه شرایط طوری شده که برای من با این درآمدی که دارم امکانش وجود نداره و از قضا، حس میکنم باتری گوشیم دچار مشکل شده اما خب فعلا با وجود اینگه جراحی تعویض مفصل لگن انجام دادم و چندین ماه سر کار نرفتم و کلی هم هزینه درمانم شده، پول تعویض گوشی رو ندارم.
از طرف دیگه گوشی فعلیم رو دوست دارم و دلم نمیاد عوضش کنم.
امیدوارم فعلأ باهام راه بیاد تا بعد که هم شرایط مالیم بهتر بشه و هم بتونم یه گوشی موبایل بهتر از گوشی فعلیم که دلمو ببره پیدا کنم.
مدل گوشی شما چیه و قیمتش چنده؟


[ سه شنبه 98/12/27 ] [ 10:0 صبح ] [ مهتاب جلالی ] [ نظرات () ]

زمانیکه شروع به نوشتن این وبلاگ کردم تحت تأثیر فیلم Julia and Julie بودم اما در کل تصمیم دارم این وبلاگ رو اگر بشه تا یکسال بنویسم و بعد از اون اگر دیدم بازخورد وبلاگم خوبه و خواننده ها تعامل دارن و در مورد نوشته های من نظر میدن، چه بد و چه خوب یا پیشنهادات خودشون رو برای من مینویسن، این وبلاگ رو ادامه بدم و اگر این طور نبود یا باید وبلاگ نویسی رو کنار بزارم و یا تغییرات اساسی در موضوعات و نحوه نگارش و بقیه موارد وبلاگ ایجاد کنم.
هرچند که اسم این وبلاگ خاطرات منه و سعی میکنم خاطرات روزانه امو با همون زبان خودم بنویسم تا برای خواننده سخت نباشه و خواننده بتونه با مطالبم ارتباط برقرار کنه.
اما اگر ببینم بازخوردی از خواننده ها ندارم به این نتیجه میرسم که بیهوده مینویسم.
بنابراین لطفأ نظرات خودتون رو با من در میون بزارید.


[ دوشنبه 98/12/26 ] [ 10:0 صبح ] [ مهتاب جلالی ] [ نظرات () ]

یکی از فالوورای اینستاگرامم که میدونست جراحی تعویض مفصل لگن انجام دادم، لینک یه گروه تلگرامی برام ارسال کرد و گفت که همه اعضا یا جراحی تعوی مفصل لگن انجام دادن یا میخوان انجام بدن و میشه از اطلاعات هم استفاده کرد.
منم عضو شدم اما از اون گروه هایی هست که بیشتر حالت دوستانه گرفته تا اطلاعات. در عرض 4 ساعت حدود 2540 تا پیام توش رد و بدل میشه و شاید از بین این پیاما فقط 4 تاش مربوط به جراحی تعویض مفصل لگن باشه و بقیه اش احوالپرسی و شوخی و متلک و ... هست.
ایکاش گروه های تخصصی، تخصصی بمونه و مردم ما یاد بگیرن که همه گروه ها را دورهمی و بی مصرف نکنن.
شما گروه های تخصصی تگرام دارید؟ درمورد چی هستن؟


[ یکشنبه 98/12/25 ] [ 10:0 صبح ] [ مهتاب جلالی ] [ نظرات () ]

یادمه وقتی میخواستم از ساختمون تجاری منتقل بشم به راهبرد یی از همکارام گفت خیلی خوبه چون اون ساختمون اکثرأ قدیمی هستن و زود بازنشسته میشن و امکان رئیس اداره شدن زیاده. منم به همین امید خودمو آروم کردم اما بعدأ یادم اومد من نیروی پیمانکاری سازمان هستم و نمیتونم سمت بگیرم. از طرفی یا باید آدم با رشد و رویی باشی یا پارتی داشته باشی که من هیچکدومو نداشتم.
دیروز شنیدم که یکی از هم ورودی های من که میتونم بگم زیاد کار نمیکنه و کار هم بلد نیست، رئیس اداره شده. براش خیلی خیلی خوشحال شدم اما یاد خودم افتادم که با چه امیدی منتقل شدم و برای من هیچ امیدی به رئیس اداره شدن نیست.
ایکاش چیزی به اسم پیمانکاری تو سازمانا وجود نداشت و سمت گرفتن بر اساس شایستگی و کار افراد بود. فکر میکنم خیلی راه داریم تا رسیدن به این شرایط.
جایی که شما کار میکنید رئیس اداره شدن چجوریه؟


[ شنبه 98/12/24 ] [ 10:0 صبح ] [ مهتاب جلالی ] [ نظرات () ]

من خرید اینترنتی زیاد انجام میدم اما گیاه جزو مواردی هست که همیشه حضوری خریدم. اما الان با توجه به جراحی تعویض مفصل لگنی که انجام دادم و مسأله کرونا ترجیح میدم از در خونه بیرون نرم.
تو اینستاگرام تبلیغ یه گلدون دیدم که قیمتش آف خورده بود و خیلی خوب بود. ترغیب شدم سفارش بدم.
با وجود اینکه تردید دارم اما این ریسک و کردم و سفارش دادم. قیمتش 200 هست و 100 آف خورده.
از سمت کرج ارسال میکنن، گفت اگه بخواید میتونید خودتون بیاید محل تحویل گیاه و خریدتونو تحویل بگیرید اما خب من شرایطشو نداشتم و گفتم نه ارسال کنید. قرار شد هفته دیگه با اسنپ ارسال کنن.
امیدوارم وقتی خریدم میرسه، راضی باشم و این خرید فتح بابی باشه برای خریدای بعدی گیاه بصورت غیرحضوری.
اگر شما تجربه خرید غیرحضوری گیاه داشتید به من بگید تا استفاده کنم.


[ جمعه 98/12/23 ] [ 10:0 صبح ] [ مهتاب جلالی ] [ نظرات () ]

خواهرم یک کیلو فلفل سبز مجلسی گرفته بود. با وجود اینکه بزرگ بودن اما تند نبودن. بعد از اینکه گلدون فلفل تزئینیم نابود شد تصمیم گرفتم امتحانی از تخمه های فلفل سبز مجلسی ها استفاده کنم و بکارم ببینم رشد میکنن یا نه.
دوتا از فلفلارو توشونو خالی کردم و تخمه های توشونو کاشتم تو یه گلدون. موقعی که داشتم میکاشتم مامانم گفت نمیشه اینا تو گلدون در نمیاد. منم گوش ندادم و گفتم امتحانش که ضرر نداره.
بعد از اینکه من کاشتم مامانم بقیه فلفل سبز مجلسی ها رو که میخوردیم تخمه هاشونو در میاورد و تو یه ظرف میریخت. گفت اینا رو جمع میکنم اگه این گلدونی که تو کاشتی در اومد و سبز کرد، این تخمه ها رو بدم به شهرام (برادر بزرگم) تو باغچه خونشون بکاره.
الان حدود 4 روز هست که کاشتم و هیچ اتفاقی نیفتاده اما من نا امید نشدم هنوز.
اگه در بیاد خیلی خوب میشه.
شما تجربه کاشت فلفل داشتید؟


[ پنج شنبه 98/12/22 ] [ 10:0 صبح ] [ مهتاب جلالی ] [ نظرات () ]

مامانم دو سال پیش رفته بود خونه یکی از اقوام و اونجا گلدون فلفل تند تزئینی دیده بود و چندتا از فلفلاشو گرفته بود که بکاریم. پارسال چندتا فلفلشو دادیم به برادرم و اون تو باغچه خونشون کاشته و دراومده بود. امسال مامانم گفت ما هم بکاریم. منم حدود یک ماه پیش یه گلدون برداشتم و کلی دونه فلفل ریختم توشو کاشتم. سه تاشون جوونه زد و بقیه اشون جوونه نزد و اون سه تا هم بعد یک هفته نابود شد.
از کل فلفلایی که مامان گرفته بود سه تا فلفل مونده بود که تصمیم گرفتم دوباره اونا رو هم بکارم. بنابراین یه گلدون کوچیکتر برداشتم و کل دونه های فلفلایی که مونده بود رو درآوردم و تو اون گلدون کاشتم و آب ریختم و گذاشتم بیرون لبه پنجره پزیرایی.
معمولأ روز چندتا گلدون و میزاریم پشت پنجره و شب میاریمشون تو اتاق. مامان شب گلدونا رو آورد تو و فرداش دوباره گلدونارو پید بیرون. من رفتم که به گلدونا یه سری بزنم یهو حس کردم گلدون فلفلایی که کاشتم و نمیبینم. این ور و اون ور و بگرد و ندیدم. از مامانم پرسیدم گفت منم ندیدم. بهش گفتم دیروز یه گلدون کوچیک زرد برداشتم و بقیه فلفلارو توش کاشتم و گذاشتم لبه پنجره. مامانم اومد و سرشو از پنجره کرد بیرون و دید بعلههههه. افتاده پایین و شکسته.
از اونجایی که کبوتر و یاکریم زیاد میاد لبه پنجره ما، مامان احتمال میده یاکریم اومده و نشسته و بذرا رو خورده و موقع پریدن گلدون افتاده و شکسته. منم یادم اومد که یاکریم اومده بود لبه پنجره روی گلدونا و من پرش دادم فقط اون موقع حواسم نبود که گلدونا رو نگاه کنم.
مامان رفت پایین، تو پارکینگ تا خاک و گلدون رو از روی زمین جمع کنه. بهش گفتم خاکا رو بریز تو باغچه پارکینگ، اگه بذری مونده بود و جوونه زد همونجا تو باغچه باشه اگرم نه که نشون میده ما باید بیخیال فلفل تزئینی بشیم.
پیشنهاد میکنم اگر شما هم تصمیم گرفتید بذری بکارید، تا زمانیکه بذرهاتون جوونه نزده و بلند نشده مراقبشون باشید که پرندگان بذرتونو نخورن.


[ چهارشنبه 98/12/21 ] [ 10:0 صبح ] [ مهتاب جلالی ] [ نظرات () ]
الان چند وقتی هست که مودم خونمون داره اذیت میکنه. شبا بخاطر کاهش امواج و مضراتش خاموش میکنیم و الان چند وقتی هست که وقتی صبح روشن میکنیمش درست کار نمیکنه و دستگاه ها بهش وصل نمیشن. باید چندین بار خاموش و روشن کنیم تا بالاخره دستگاها وصل بشن.
حس میکنم بُردش داره میسوزه اما دقیق نمیدونم چون تخصصی ندارم. تصمیم گرفتیم یه مودم بخریم. یه سرچ کردم تو اینترنت، وا ویلا. چرا اینقدر گرونه. کمترینش 800 هزارتومن.
کسی میتونه راهنماییم کنه یه مول مودم روتر خوب با قیمت مناسبتر پیدا کنم و بخرم؟

 


[ سه شنبه 98/12/20 ] [ 7:0 عصر ] [ مهتاب جلالی ] [ نظرات () ]
   ........   مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

کارشناسی نرم افزار و کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات.
نظر شما درباره وبلاگ من

ابزار امتاز ده

تاریخ روز

ساعت و تاريخ

آمار وبلاگ


بازدید امروز: 108
بازدید دیروز: 100
کل بازدیدها: 64703
موضوعات وب